Verhalen

Portret van de week: Eva en Anne – Flexers

”We studeren allebei nog. Daarom vinden we het juist zo leuk om in het weekend even iets heel anders te doen. Ik kende Stichting Present via de studentenvereniging in Groningen. Ik vond het zo leuk om die Presentklussen te doen, dat ik het graag vaker wilde doen. Dit bleek te kunnen via het Flexteam in Zwolle. Ik was eerst een beetje bang dat alleen oudere mensen vrijwilliger zouden zijn. Maar dit bleek niet waar te zijn. Er zijn veel jonge mensen die ook vrijwilliger zijn. Na een aantal maanden kreeg ik mijn zus ook zover om mee te gaan klussen. Ze had er eerst niet zoveel zin in want ze wilde uitslapen op zaterdag, maar na haar eerste klus was ze verkocht. Het is zo gezellig om met elkaar te klussen en mensen te helpen. Nu klussen we altijd samen en komen we vanuit Heino naar Zwolle. De conducteur van de trein herkent ons inmiddels ook in onze kluskleding. Dan zegt hij: ‘Ha! Gaan jullie weer aan het klussen vandaag?!’. Achteraf hebben we altijd een voldaan gevoel. We hebben zelf een leuke dag gehad met de andere vrijwilligers en we hebben er mensen mee kunnen helpen. Die combinatie is heel fijn.’’
Eva en Anne – Vrijwilligers Flexteam