Verhalen

Portret van de week: Ida – Buurten met Boodschappen

‘’Ik vind het belangrijk om vanuit mijn christen-zijn om te zien naar anderen. Zo doe ik samen met vijf buurvrouwen een Buurten met Boodschappentraject. We zijn gekoppeld aan een Syrische vrouw met een kindje. Om de beurt doen we boodschappen voor haar. Omdat iedere keer iemand anders boodschappen doet, is het goed in te passen in onze agenda. Het is mooi dat je wat met elkaar opbouwt door de ontmoetingen die je onderling hebt. We zien dat het maandelijkse boodschappenpakket deze vrouw helpt om de maand gemakkelijker door te komen. We hebben het traject onlangs met een jaar verlengd. Dit traject laat mij beseffen hoe moeilijk het is om als nieuwkomer te integreren in Nederland. Daar stond ik voorheen niet bij stil. Het is fijn om daar een stukje in te kunnen ondersteunen. Doordat we met vijf vrouwen zijn bouwt deze mevrouw gelijk een netwerk op. En als er een klusje bij haar moet gebeuren, dan hebben we altijd wel een man in de buurt die dat kan doen. Het is mooi en fijn om zo naar elkaar om te kunnen zien.’’
Ida- Vrijwilliger Buurten met Boodschappen