Verhalen

Portret van de week

‘’We zijn tweedejaarsstudenten van de opleiding Psychomotorische therapie. Voor het geven van zwemlessen aan specifieke doelgroepen krijgen we extra profileringspunten. We werken samen met Stichting Present Zwolle en geven via Present zwemles aan nieuwe Nederlanders. In ons geval geven we les aan een groep vrouwen. Die komen uit verschillende landen. De vrouwen zijn erg enthousiast en willen heel graag leren zwemmen. Soms zijn ze zo enthousiast dat we ze een beetje moeten afremmen voor hun eigen veiligheid. Het is heel leerzaam om deze vrouwen les te geven. Allereerst is het leren kennen van nieuwe culturen interessant. Daarnaast is het ook leerzaam om aan de hand van een zwemmethode mensen ook echt te leren zwemmen. Dan brengen we de theorie in praktijk. Het is daarnaast leuk om te zien hoeveel plezier de vrouwen in het zwemmen hebben en hoe trots ze zijn als bepaalde zwemoefeningen lukken. De ervaring die we hier opdoen is heel bruikbaar voor ons werk als PMT’er in de toekomst. De vrouwen zijn erg dankbaar voor de lessen die ze krijgen. Dit benoemen ze vaak en als ze het niet benoemen dan zien we het wel aan de lach op hun gezicht. Het is erg leuk om aan dit project mee te werken.’’
Studenten PMT Windesheim